Velkommen til Borg Vikingbarnehage

Borg Vikingbarnehage er en privat to-avdelings barnehage midt i vakre Borge. Vi er så heldig å flyttet inn i helt nytt bygg til oppstart barnehageåret 2020/2021.

Barnehagen ligger i naturskjønne omgivelser i begynnelsen av skiløypa på Borg med gangavstand til nære turområder, skole, butikk, Vikingmuseet og kirke. Vi har to avdelinger med tilsammen 41 plasser til barn i alderen 0-6 år. Avdeling Hugin 0-3 og avdeling Munin 3-6 år.

Vi deler barnegruppene inn i små aldersbestemte grupper for å være nær, dekke barnas behov og tilrettelegge for aktiviteter ut fra barnas forutsetninger.

Vi legger vekt på å gi barna et godt selvbilde og trygghet. Vi har over flere år jobbet mye med sosial kompetanse, og legger til rette for gode og allsidige språk og lekemiljø både inne og ute.

Vi jobber temabasert, med både årstema og mindre tema som går over uker og måneder. Vi bruker den flotte naturen i nærområdet aktivt til opplevelser og turer. Vikingtiden blir lagt inn som et gjennomgående tema gjennom hele året.

Borg Vikingbarnehage prioriterer barnas og personalets fysiske og psyiske helse, og er blitt godkjent av Nordland Fylke som en Helsefremende barnehage.